چطور میشه صیغه را باطل کرد

چطور میشه صیغه را باطل کرد

چطور میشه صیغه را باطل کرد
چطور میشه صیغه را باطل کرد
چطور میشه صیغه را باطل کرد

درموردصیغه.نحوه باطل کردن ان مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

8 جولای 2011 … چکاربایدبکنیم یاچه بگوییم که صیغه باطل شود؟ … دقیق جواب بدین چون خیلی برام حساسه که مدته از کی شروع میشه،ازآخرین نزدیکی یااززمان جدایی.

چگونه مي توان صيغه محرميتي كه بين يك دختر و پسر خوانده شده است را …

11 دسامبر 2010 … چگونه مي توان صيغه محرميتي كه بين يك دختر و پسر خوانده شده است را باطل كرد؟ دختري هستم 28 ساله كه براي آشنايي بيشتر و برقراري ارتباط …

برای باطل کردن صیغه باید چه چیزی خوانده شود؟ گروه اینترنتی رهروان …

صیغه و عقد موقت با تمام شدن مدت ، به صورت خود به خود تمام و باطل می شود. قبل از تمام شدن مدت مرد می تواند با بخشیدن مدت ، ازدواج را تمام کند . برای بخشیدن مدت همین که …

فسخ ازدواج موقت [بایگانی] – گفتگوی دینی

2-با توجه به ثبت نشدن رسمی ازدواج موقت اگر مهریه در زمان خواندن صیغه پرداخت نشود دختر چگونه میتواند بعدا … در عقد خارج لازم دیگر چطور؟ … پاسخ : عقد با این عمل باطل نمی شودمگر اینکه زن در عسر وحرج شدید باشد و مرد حاضر نباشد …

احکام عقد موقت-آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله) – پورتال انهار

سؤال:آیا می توان با زنانی که غیر اهل کتاب هستند بدون خواندن عقد موقت جماع کرد؟ …. کند عقد باطل می شود وآیازن می تواند صیغه عقدراباطل وبعد ازمدت عده ازدواج کند؟

احکام عقد موقت- – پورتال انهار

جواب: صیغه عقد ازدواج (دائم یا موقت) باید حضوری باشد و نیاز به شاهد ندارد و در هر حال برای ازدواج با دختر، اذن پدر لازم است. …. عقد موقت چطور؟ … جواب: عقد با این عمل باطل نمی شودمگر اینکه زن در عسر وحرج شدید باشد و مرد حاضر نباشد …. از ۱۴ روز عقد دائم انجام گیرد البته مهریه صیغه موقت را همان تعداد مهریه ای که برای عقد دائم تعیین کردند  …

آیه باطل کردن صیغه ( موقت نیست) چیست؟باچه شرایطی جاری میشود؟

12 ژوئن 2012 … با دفتر مرجعتون تماس بگیرید پاسخ های بهتری دریافت خواهید كرد در مورد باطل كردن صیغه فقط یك جمله آقا پسر بگوید :باقی مدت را به شما بخشیدیم … اخه چیزی كه مخفیانه است وشرم اور چطوری باید اجازه را گرفت اول هم خطا رفتی وبعد …

آیا در ازدواج موقت، بخشش مدت باقیمانده با استفاده از پیامک امکان‌پذیر …

12 جولای 2014 … اگر صیغه موقت خوانده شود و بعد از مدتی جهت باطل کردن عقد، دختر خانوم از … مدت را باید ببخشی و او قبول کرد، ولی الآن او مدت باقیمانده را نمی‌بخشد.

شرط جدا شدن زن و شوهر در ازدواج موقت چیست؟ – گنجینه پاسخ‌ها – اسلام …

من از شوهرم چند سال است که جدا شده ام و با یک مردی ارتباط پیدا کردم که با دروغ و قسم فریبم داد و مرا صیغه دائم کرد. من قسمش دادم که مرا زن دائم خود بداند برای همیشه، قسم …

صیغه ی عقد موقت چگونه باطل می شود؟ – استفتائات – پایگاه اطلاع …

به دو روش. اول با تمام شدن مدت مذکور در صیغه ی عقد و دوم با تصمیم مرد بر اتمام مدت و بخشیدن بقیه مدت عقد به زن.

طریقه خواندن صیغه ازدواج موقت – باشگاه خبرنگاران

برای صحیح بودن عقد موقت، باید قبل از خواندن صیغه ی عقد، مدت محرمیت به صورت ….. باسلام چطور میشه قبل از اتمام زمان صیغه موقت، عقد رو باطل کرد و مدت رو تمام کرد؟

عقد دائم و موقت را چگونه می شود باطل کرد؟ شهر سوال

12 آوريل 2013 … شهر سوال عقد دائم در میان زن و شوهر زنده، تنها به وسیله طلاق اثر خود را از دست می دهد. که طلاق دارای صیغه و شرایطی است.

شرایط و کیفیت طلاق و فسخ عقد (دائم و موقت) – سایت درر سایت درر

و اگر بخواهند همان دو نفر دوباره باهم باشند، باید صیغه عقد را دوباره بخوانند. … توجه: مسائل مربوط به صیغه ۹۹ ساله در 《این پست》 بیان شده، لطفاً اگر بازهم سؤالی بود در دیدگاه‌های همان پست مطرح بفرمایید. … و رابطی داشتم اما در روابط بعد صیغه خواندم این رابطه اول زنا حساب میشه یا نه اگر …. ایامی توان صیغه رایکطرفه ازسمن زن باطل کرد؟

سوالات شرعی درباره صیغه موقت – بیتوته

لذا صیغه موقت برای زنی که قبلا شوهر کرده و طلاق گرفته و یا شوهرش فوت کرده است؛ در … [3] (یعنی هر چند عقد بدون اجازه پدر باطل نیست، اما گناه و معصیت است).

طلاق ازدواج موقت هدانا HADANA.IR

6 آوريل 2016 … زنى كه براى مدتى صيغه شده، چنانچه زن يا مرد بخواهد زودتر از موعد از يكديگر … بخشش مدتX باطل کردن عقد موقت طلاق ازدواج موقت طلاق ازدواج موقت طلاق …

طلاق در ازدواج موقت – گروه وکلای مهر 02188663926

راه انحلال صیغه موقت و ازدواج موقت چیست و چگونه می توان برای طلاق در ازدواج موقت … مهریه تعیین نشده باشد و یا شرط عدم مهریه شده باشد ازدواج موقت و صیغه باطل است.

عقد دایم قبل از اتمام عقد موقت باطل است/ خانواده‌ها عامل اصلي رواج صيغه‌ …

23 نوامبر 2013 … وی افزود: از آنجا که هنوز صیغه عقد موقت مدتش تمام نشده و هنوز به قوت خود باقی است، نمی توان صیغه عقد دایم را جاری کرد مگر آنکه مرد اظهار کند که این …

پاسخ به شبهه – در عقد موقت کسی هستم، هنوز مهریه‌ام را نپرداخته است. به …

18 سپتامبر 2014 … و باید بسیار به این مسائل حساس بود، زیرا یا عقل باطل می‌شود و یا در برخی از موارد ( شرایط) اگر در عقد موقت، زمان پایان تعیین نگردد، عقد منقلب به …

احکام ازدواج موقت از نگاه آیت الله سیستانی (1) – آفتاب

11 دسامبر 2005 … آيا ميشود صيغه عقد را به زبان فارسی بيان کرد؟ …. و گذشت عدّه وى مى تواند با خواهر او ازدواج دائم يا موقت بكند و قبل از آن جايز نيست و عقد باطل است .

روش خواندن صیغه ی عقد موقت هم اندیشی دینی

اگر این کار را انجام ندهند، عقد دائم باطل است و با به اتمام رسیدن مدت عقد موقت، به یکدیگر نامحرم می شوند. بازدید کننده …. اگه دختر اجازه پدر نداشته باشد میشود صیغه را جاری کرد؟ …… سوال دیگر درمورد نحوه ی تغییر مرجع تقلید هست چطور میشه غییر داد؟

نحوه باطل کرده صیغه و عقد موقت چگونه است؟ – پاسخگویی آنلاین …

12 فوریه 2018 … چکار باید بکنیم یا چه بگوییم که صیغه باطل شود؟ … جواب بدین چون خیلی برام حساسه که مدته از کی شروع میشه،ازآخرین نزدیکی یااززمان جدایی.

صیغه 99 ساله – ۸۷۱۳۲ – ۰۲۱ گروه وکلای یاسا

3 آگوست 2017 … صیغه موقت به این معنی است که زن و مردی که با هم ازدواج موقت می کنند، فقط تا زمانی … ذکر نشدن مهر در عقد دائم، عقد را باطل نمی سازد(بر خلاف عقد موقّت). … از الفاظی‌ استفاده‌ کرد که‌ قصد طرفین‌ را مبنی‌ بر ازدواج‌ یا صیغه موقت برساند.

بگویید “صیغه دائم”، نگویید “ازدواج سفید” – خبرآنلاین

15 دسامبر 2014 … اگر برای این رابطه مدت محدودی هم تعیین نشده باشد می شود صیغه دائم، همان … های امروز به دور از سوء استفاده ها از آن می توان آن ذهنیت را اصلاح کرد. …… صورت فقدان يكي عقد باطل است از خبر انلاين بعييد بود همچين مطلبي البته مي دونم چاپ نمي شه نظرم … هم داره هر روز زیاد تر میشه، چطور انتظار دارین که جوونا به گناه نیفتن؟

آیا می تواند ازدواج موقت را به دائم تبدیل کند؟-آیت الله مظاهری – تقریر

18 دسامبر 2012 … صاحب جواهر می‌فرماید هرچه باشد، این عقد دوم باطل است. … به ما می‌گویند عقد شما باطل است زیرا ما یک ماهه صیغه کرده بودیم برای این‌که با هم محرم باشیم … روی عقد خواندیم، حال می‌گویند عقد دوم باطل است و عقد اول هم تمام شده؛ حال چه باید کرد؟

در چه مواردی نکاح (ازدواج) باطل است؟ قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران

21 فوریه 2017 … برابر قانون مدنی که باطل است و به علاوه ممکن است موجب حرمت ابدی (همیشگی) … بر آن است، در محدود بودن تعدد زوجات دایم به چهار زن نمی توان شک کرد.

احکام عقد – توضیح المسائل – پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر …

مسأله ۲۳۸۳ وکیل لازم نیست مرد باشد، زن هم می‌تواند برای خواندن صیغه عقد از طرف … و مرد بخواهند صیغه عقد غیر دائم را بخوانند، بعد از آنکه مدّت و مهر را معین کردند، چنانچه … «قَبِلْتُ» یعنی قبول کردم، چون در موقع عقد دختر را معین نکرده‌اند، عقد باطل است.

شرایط فسخ و ابطال عقد – تنظیم خانواده

… ايدز را در هر يك از زن و مرد، از عيوبى كه بتوان عقد نكاح را بدون طلاق فسخ كرد مى دانيد؟ … پاسخ : زن مى تواند صيغه فسخ را جارى كند و احتياط آن است كه آن را به اطّلاع حاكم … با او باشد اين شرط باطل است ولى هرگاه شرط كند كه او از طرف شوهرش وكيل باشد كه … آيا اگر پس از عقد شرعي حتي يكبار مقاربت نكرده باشد اين امر عنن تلقي مي‌شود و …

سئوالات جوانان در ازدواج موقت دایم دفتر ازدواج آیا دفتر ازدواج شخص …

سئوال:راسته میگن مهریه تا 110 تا میشه انداخت و بیشتر قانوناً نمیشه؟ … داشتم ازجناب بخشی آیا تلفنی هم ميشه از خانمی تقاضای صیغه کرد و حاج اقا در دفتر ازدواج از لحاظ قانونی صیغه محرومیت خوند یعنی ….. پدر زوجه اگر قصد بهم زدن عقد را دارد چون بدون اجازه ی او انجام شده است می تواند عقد را باطل کند …. و در این صورت هزینه چطور میشود؟

احکام ازدواج موقت از نگاه آیت الله سیستانی – شیعه نیوز

13 ا کتبر 2008 … آیا میشود صیغه عقد را به زبان فارسی بیان کرد؟ … خواندن صیغه چگونه است؟ … تواند با خواهر او ازدواج دائم یا موقت بکند و قبل از آن جایز نیست و عقد باطل است . ….. میخوام ازدواج موقت با یه زنی داشته باشم چطور صیغه عقد روخودمون بخونیم؟ واگر مدت صیغه تموم شد میشه دوباره بلافاصله صیغش کنم یا که باید عده نگه داره؟

اگر زن و شوهری به مدت طولانی دور از هم بوده و به هر دلیلی، رابطه زناشویی …

23 ژوئن 2018 … اگر زن و شوهری به مدت طولانی دور از هم بوده و به هر دلیلی، رابطه زناشویی نداشته باشند، آیا عقد آنان باطل و منفسخ شده و به همدیگر نامحرم می شوند؟


منبع

چطور میشه را باطل کرد


Posted

in

by

Comments

Leave a Reply